Szczupli są zdrowsi i sprawniejsi, dłużej zachowują dobrą kondycję, pozwalającą w pełni cieszyć się życiem. Utrzymanie najlepszej dla organizmu wagi jest możliwe, ale pod warunkiem, że będziemy się zdrowo odżywiać. Zdrowo, czyli racjonalnie. Nieprzejadanie się, czyli dostarczanie organizmowi naprawdę potrzebnej ilości kalorii, jest równie ważne jak urozmaicone jedzenie. Najbardziej wartościowe są wyroby z pełnego ziarna. W łusce otaczającej ziarno i bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych dla organizmu składników: witaminy z grupy B, witaminy E, PP, składniki mineralne (magnez, żelazo, wapń, cynk), a także błonnik i węglowodany. Produkty z pełnego ziarna dostarczają energii, regulują pracę jelit.

Nabiał (mleko i jego przetwory) wystarczy jeść dwukrotnie każdego dnia. Dzięki takiemu menu nie musimy się obawiać, że brakować nam będzie wapnia i białka. Ryby, drób, mięso lub warzywa strączkowe, które dostarczają naszemu organizmowi najwięcej białka, powinny pojawiać się na talerzach raz dziennie. Taka porcja zupełnie wystarczy.

Któż nie chce być młody, piękny i szczupły? Młodość mija, z urodą bywa różnie, ale sylwetka... Na jej wygląd możemy mieć wpływ przez całe życie. Na naszych talerzach pięć razy dziennie powinny pojawiać się produkty zbożowe - chleb (przede wszystkim gruboziarnisty), kasze, makarony, ryż. Równie ważne są warzywa. Należy je jeść cztery razy dziennie, natomiast owoce trzykrotnie w ciągu dnia. Dzięki nim nasz organizm otrzymuje niezbędne witaminy, składniki mineralne, a także cenny błonnik.