• Przemiana materii

    Przemiana materii
    Choć trudno w to uwierzyć, na tzw. podstawową przemianę materii (np. podczas siedzenia, spania) potrzebna jest w ciągu godziny 1 kaloria na 1 kg wagi ciała.

  • Racjonalne odżywianie się

    Racjonalne odżywianie się
    Tylko racjonalne i zdrowe odżywianie się zaowocuje piękną i zdrową sylwetką.

  • Zdrowa dieta i styl życia

    Zdrowa dieta i styl życia
    Jeśli jemy za dużo, otrzymujemy zbyt wiele energii i część jej przybiera postać tłuszczu.



  • Zachowuj umiar!

    Zachowuj umiar! Któż nie chce być młody, piękny i szczupły? Młodość mija, z urodą bywa różnie, ale sylwetka... Na jej wygląd możemy mieć wpływ przez całe życie. Szczupli są zdrowsi i sprawniejsi, dłużej zachowują dobrą kondycję, pozwalającą w pełni cieszyć się życiem. Utrzymanie najlepszej dla organizmu wagi jest możliwe, ale pod warunkiem, że będziemy się zdrowo odżywiać. Zdrowo, czyli racjonalnie. Nieprzejadanie się, czyli dostarczanie organizmowi naprawdę potrzebnej ilości kalorii, jest równie ważne jak urozmaicone jedzenie.

    Więcej »

  • Odżywiaj się zawsze racjonalnie

    Odżywiaj się zawsze racjonalnie Na naszych talerzach pięć razy dziennie powinny pojawiać się produkty zbożowe - chleb (przede wszystkim gruboziarnisty), kasze, makarony, ryż. Najbardziej wartościowe są wyroby z pełnego ziarna. W łusce otaczającej ziarno i bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych dla organizmu składników: witaminy z grupy B, witaminy E, PP, składniki mineralne (magnez, żelazo, wapń, cynk), a także błonnik i węglowodany. Produkty z pełnego ziarna dostarczają energii, regulują pracę jelit.

    Więcej »

  • Nie unikaj warzyw na talerzu

    Nie unikaj warzyw na talerzu Równie ważne są warzywa. Należy je jeść cztery razy dziennie, natomiast owoce trzykrotnie w ciągu dnia. Dzięki nim nasz organizm otrzymuje niezbędne witaminy, składniki mineralne, a także cenny błonnik. Nabiał (mleko i jego przetwory) wystarczy jeść dwukrotnie każdego dnia. Dzięki takiemu menu nie musimy się obawiać, że brakować nam będzie wapnia i białka. Ryby, drób, mięso lub warzywa strączkowe, które dostarczają naszemu organizmowi najwięcej białka, powinny pojawiać się na talerzach raz dziennie. Taka porcja zupełnie wystarczy.

    Więcej »


Home

tabele kalori

Szczupli są zdrowsi i sprawniejsi, dłużej zachowują dobrą kondycję, pozwalającą w pełni cieszyć się życiem. Utrzymanie najlepszej dla organizmu wagi jest możliwe, ale pod warunkiem, że będziemy się zdrowo odżywiać. Zdrowo, czyli racjonalnie. Nieprzejadanie się, czyli dostarczanie organizmowi naprawdę potrzebnej ilości kalorii, jest równie ważne jak urozmaicone jedzenie. Najbardziej wartościowe są wyroby z pełnego ziarna. W łusce otaczającej ziarno i bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych dla organizmu składników: witaminy z grupy B, witaminy E, PP, składniki mineralne (magnez, żelazo, wapń, cynk), a także błonnik i węglowodany. Produkty z pełnego ziarna dostarczają energii, regulują pracę jelit.

Nabiał (mleko i jego przetwory) wystarczy jeść dwukrotnie każdego dnia. Dzięki takiemu menu nie musimy się obawiać, że brakować nam będzie wapnia i białka. Ryby, drób, mięso lub warzywa strączkowe, które dostarczają naszemu organizmowi najwięcej białka, powinny pojawiać się na talerzach raz dziennie. Taka porcja zupełnie wystarczy.

Któż nie chce być młody, piękny i szczupły? Młodość mija, z urodą bywa różnie, ale sylwetka... Na jej wygląd możemy mieć wpływ przez całe życie. Na naszych talerzach pięć razy dziennie powinny pojawiać się produkty zbożowe - chleb (przede wszystkim gruboziarnisty), kasze, makarony, ryż. Równie ważne są warzywa. Należy je jeść cztery razy dziennie, natomiast owoce trzykrotnie w ciągu dnia. Dzięki nim nasz organizm otrzymuje niezbędne witaminy, składniki mineralne, a także cenny błonnik.