kalorie sałatka mała z McDonalds

Na naszych talerzach pięć razy dziennie powinny pojawiać się produkty zbożowe - chleb (przede wszystkim gruboziarnisty), kasze, makarony, ryż. Najbardziej wartościowe są wyroby z pełnego ziarna. W łusce otaczającej ziarno i bezpośrednio pod nią znajduje się wiele cennych dla organizmu składników: witaminy z grupy B, witaminy E, PP, składniki mineralne (magnez, żelazo, wapń, cynk), a także błonnik i węglowodany. Produkty z pełnego ziarna dostarczają energii, regulują pracę jelit.

ile kalorii ma sałatka mała McDonalds?
(1 sztuka)
10 kilokalorii / kcal


Równie ważne są warzywa. Należy je jeść cztery razy dziennie, natomiast owoce trzykrotnie w ciągu dnia. Dzięki nim nasz organizm otrzymuje niezbędne witaminy, składniki mineralne, a także cenny błonnik. Nabiał (mleko i jego przetwory) wystarczy jeść dwukrotnie każdego dnia. Dzięki takiemu menu nie musimy się obawiać, że brakować nam będzie wapnia i białka. Ryby, drób, mięso lub warzywa strączkowe, które dostarczają naszemu organizmowi najwięcej białka, powinny pojawiać się na talerzach raz dziennie. Taka porcja zupełnie wystarczy.

1 cal/kaloria = 4,19 J/dżuli
1 J/dżul = 0,24 cal/kalorii
1 kcal/kilokaloria = 1000 cal/kalorii

Jeżeli chcesz schudnąć o 1 kilogram musisz przyjąć w pożywieniu odpowiednio mniej kalorii. Jeden kg do zgubienia to około 7000 kilokalorii/kcal a w przeliczeniu na kalorie to około 7000000 kalorii/cal. Pięć kilogramów to analogicznie 35000 kilokalorii/kcal.

Kaloria to jednostka ciepła. Jeżeli pocimy się to tracimy ciepło czyli kalorie. Powinno się dostarczyć organizmowi przeciętnie na dobę (2500 - 3500) kcal. 1 kcal = 1000 (cal) kalorii.

Wartość energetyczna to ilość energii w pożywieniu jaką organizm może przyswoić przez trawienie. Wartość energetyczna wyrażana jest w kilokaloriach (kcal) i kilodżulach (kJ).

BMI. Chcesz obliczyć wartość swojego BMI? Podziel masę swojego ciała w (kg) przez swój wzrost w (cm) podniesiony do kwadratu.

Spróbuj np. masz 175cm wzrostu i 95 kg wagi, zatem podzel swój wzrost przez 100 co da wynik 1.75 a następnie pomnóż ten wynik przez jego samego czyli 1.75x1.75 co da wynik 3.0625 a dalej swoją wagę dzielimy na poprzedni wynik czyli 95/3.0625 = 31.02 czyli Twoje BMI. {95 : (1.75 x 1.75)} = 31.02.

Wskaźnik BMI wynosi odpowiednio:

BMI: poniżej 18.4 niedowaga
BMI: od 18.5 do 24.9 normalna waga
BMI: od 25 do 29,9 nadwaga
BMI: od 30 do 34,9 otyłość I stopnia
BMI: od 35 do 39,9 otyłość II stopnia
BMI: od 40 i powyżej otyłość III stopnia


Komentarze

comments powered by Disqus