indeks glikemiczny makaron chiński

Indeks glikemiczny to uporządkowanie produktów spożywczych według ich wpływu na wzrost stężenia/poziomu glukozy we krwi przez czas od 2 do 3 godzin po posiłku. Indeks glikemiczny dotyczy tylko węglowodanów, natomiast białka i tłuszcze nie powodują większego wzrostu poziomu glukozy we krwi. Zjedzenie węglowodanu o wysokim IG doprowadza do gwałtownego skoku poziomu cukru wywołującego w odpowiedzi dużą produkcję insuliny.

jaki jest indeks glikemiczny?
makaron chiński
IG = 28

Jeżeli indeks glikemiczny jest niski w pożywieniu nie powoduje to wzrostu glukozy/cukru we krwi. W przeciwieństwie do produktów spożywczych zawierających wyższą wartość indeksu poziom cukru we krwi jest odpowiednio wyższy. Najzdrowsze do spożycia są produkty, których IG nie przekracza 60. Zalecane są w tym celu diety niskoglikemiczne. Jedną z takich diet jest np. Metoda Montignaca. Należy pamiętać, że im jest większe przetwarzanie produktów spożywczych podczas ich produkcji tym indeks glikemiczny rośnie w górę!

Indeks Glikemiczny - zakresy wartości

Niski Indeks Glikemiczny IG = 50 lub mniej
Średni Indeks Glikemiczny IG = 51-64
Wysoki Indeks Glikemiczny IG = 65 lub więcej


Komentarze

comments powered by Disqus